لیفت بازو

لیفت بازو

یکی از مشکلاتی که می تواند زیبایی اندام شما را تحت تاثیر قرار دهد، از بین رفتن فرم زیبا و جذاب بازوهاست. این موضوع معمولا گریبان گیر آن دسته از افرادی می شود که فعالیت کافی ندارند و برای فرم دهی بازوهایشان نیز از هیچ ورزش قدرتی کمک نمی گیرند. افرادی که بازوهایی شل و افتاده پیدا می کنند معمولا اعتماد به نفس خود را از دست می دهند، تا حدی که نمی توانند لباس های آستین کوتاه یا حلقه ای بپوشند و از پوشیدن لباس های مورد علاقه شان لذت ببرند، چرا که فرم و شکل کلی بدن این افراد زیبایی خود را از دست می دهد و بالاتنه شل و نه چندان زیبای آنها نیز دلیل این اتفاق است. به همین دلیل هم معمولا افرادی که با چنین معضلی رو به رو هستند به سراغ لیفت بازو (براکیوپلاستی) می روند. در این مطلب همراه ما باشید تا با مزایا و معایب و همچنین دوران نقاهت برایتان بگوییم و به سوالات پرتکرار مراجعین پاسخ دهیم. 

لیفت بازو چیست؟

به طور کلی باید بگوییم به عمل جراحی گفته می شود که برای فرم دادن به قسمت بالای بازوها و هم چنین کشیدگی پوست شل شده و برداشتن چربی های اضافی صورت می گیرد. در واقع می توانیم بگوییم که هدف از این جراحی متناسب کردن سایر نقاط بدن و همین طور برداشتن پوست اضافه این ناحیه است. 

لیفت بازو چیست

معمولا تغییرات پوستی که در بازوهای افراد به وجود می آید از مسائل متفاوتی ناشی خواهد شد که تغییرات وزنی (خواه کاهش وزن و خواه افزایش آن)، افزایش سن، اثرات تخریبی نور خورشید و همین طور ژنتیک از آن جمله هستند. درست که در چنین شرایطی افراد سعی در انجام حرکات ورزشی سنگین و قدرتی دارند، اما باید بگوییم که ورزش، تنها درمان این معضل نیست، بلکه می تواند انتخابی پیشگیرانه به حساب آید. یکی از این انتخاب ها عمل جراحی است.

لیفت بازو (براکیوپلاستی) چگونه اتفاق می افتد؟

عمل جراحی لیفت بازو که با عنوان براکیوپلاستی نیز شناخته می شود با هدف ایجاد بهبود و تناسب ظاهری در بخش زیرین بازوها و همین طور برداشت پوست و چربی های اضافی بخش داخلی آنها صورت می گیرد. این مسئله نیز با کمک دستگاه لیپوساکشن و خارج کردن چربی های اضافی از بازوها و همین طور حذف مستقیم پوست اضافی امکان پذیر خواهد بود. میزان اهمیت آن نیز تا جایی مشخص می شود که باید با بیهوشی کامل در بیمارستان و یا مراکز مجاز جراحی صورت بگیرد، اما نکته مثبت آن نیز این است که فرد می تواند بعد از چند ساعت مرخص شده و به خانه خود بازگردد. 

علت تاکید این روش بر برداشتن پوست اضافه ناشی از کاهش وزن و یا پیری در زیر بازوها آن است که این کار می تواند افتادگی پوست بازوی شما را به کلی برطرف نموده و کل پوست آن ناحیه را نیز صاف و یکدست کند، البته باید به این نکته اشاره کنیم که این فرآیند با توجه به میزان افتادگی پوست بازو می تواند در افراد مختلف متغیر باشد، چنانچه حتی ممکن است در برخی از افراد از زیر بغل تا آرنج را نیز تحت تاثیر قرار دهد.  

جراحی لیفت بازو

مزایای براکیوپلاستی

از میان مزایای آن می توان به موارد متفاوتی اشاره کرد. یکی از مهم ترین مزایای عمل براکیوپلاستی داشتن اندامی زیباتر است. طبیعی است که داشتن بازوهایی شل و افتاده می تواند تاثیر بسیار زیادی در شکل و فرم بالاتنه و به دنبال آن تمام بدن شما داشته باشد. بنابراین استفاده از این نوع جراحی می تواند اندام شما را خوش فرم تر و زیباتر سازد. 

مزیت دیگر را می توان در افزایش اعتماد به نفس خلاصه کرد. همان طور که پیش از این نیز گفتیم بسیاری از افرادی که از بازوهایی شل و وارفته برخوردار هستند، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و به همین دلیل نیز به هیچ عنوان نمی توانند لباس هایی آستین کوتاه و یا حلقه ای به تن کنند. این در صورتی است که با انجام عمل جراحی و می توانید بازوانی فرم گرفته و جذاب داشته باشید و در نتیجه لباس های مورد علاقه تان را نیز با کمال اعتماد به نفس به تن کنید. 

یکی دیگر از مهم ترین مزیت ها ، آن است که شما می توانید تنها ظرف چند روز بعد از جراحی خود به فعالیت های روزانه و شغلی تان باز گردید. اگر هم تصمیم دارید که فعالیت های ورزشی تان را نیز از سر بگیرید می توانید چند هفته صبر کنید و مجددا به سراغ ورزش بروید. 

براکیوپلاستی (جراحی زیبایی بازو) با هدف خارج کردن توده چربی و پوست اضافی بازو ها به منظور لاغر شدن و صاف شدن بازو ها انجام می گیرد. این اهداف از طریق لیپوساکشن یا خارج کردن چربی های اضافی ناحیه مورد نظر و حذف مستقیم پوست اضافی ناحیه بالای بازو قابل انجام بوده که در نتیجه آن مقدار قابل توجهی از چربی و پوست اضافی ناحیه بالای بازو حذف می شود که این عمل از سمت آرنج و گسترش به داخل زیر بغل ادامه می یابد.

لیفت بازوها شامل تغییر شکل بخش زیرین بازو از قسمت زیر بغل تا آرنج است. در این عمل جراحی برای ایجاد ظاهر بهتر در بازوها، چربی و پوست اضافی از این ناحیه برداشته می‌شود که بیشتر بعد از کاهش وزن شدید ضرورت می‌یابد. اگر چه انجام حرکات ورزشی می‌تواند در تقویت و شکل‌دهی عضلات بازو مؤثر باشد اما نمی‌تواند شکل اولیه پوست را باز گرداند. کسانی که به دنبال قیمت جراح لیفت بازو در تهران هستند باید بدانند قیمت جراح لیفت بازو به عوامل متعددی از جمله میزان مهارت پزشک، موقیعت جغرافیایی، میزان چربی و … بستگی دارد.

لیفت بازو با ورزش

عوارض لیفت بازو

این جراحی نیز مانند هر جراحی دیگری، عوارضی دارد که پیش از اقدام باید به خوبی با آنها آشنا شد. یکی از عوارض آن وجود اسکارهایی است که بر اثر آن به وجود آمده و دائمی خواهند بود. با این حال در بسیاری از شرایط برای درمان و بهبود این اسکارها از تزریق کورتیکواستروئید و یا سایر روش های درمانی استفاده می شود.

یکی دیگر از عوارض، عدم تقارن شکل بازوهاست. معمولا بعد از دوران نقاهت، در اثر تغییرات حاصل شده در این دوران، عدم تقارن هایی در شکل بازوها دیده می شود. صادقانه باید بگوییم که جراح تمام تلاش خود را می کند که بازوهای هر دو دست در جراحی به صورت متقارن لیفت شوند، اما طبیعی است که امکان تقارن صد در صدی آنهاامکان پذیر نخواهد بود. 

از دیگر عوارض این جراحی  می توان به تغییر احساسات پوستی اشاره کرد. از آنجایی که در طول جراحی، برخی از بافت های بازو جا به جا می شوند، رشته های عصبی سطح پوست نیز آسب می بینند و به همین دلیل هم ممکن است که مشکلاتی همچون بی حسی موقت بر پوست احساس شود.

در نهایت نیز می توان به مشکلات ناشی از بخیه ها اشاره کرد. معمولا جراحان بعد از عمل برای حفظ شکل جدید بازو از بخیه استفاده می کنند. در بسیاری از شرایط امکان دارد که بخیه ها به سطح پوست برسند و بعدها هم به کشیده شدن نیاز داشته باشند. طبیعی است که این موضوع موجب التهاب پوست شده و دوره درمان آن را نیز کمی طولانی تر خواهد کرد. 

لازم به ذکر است که در صورت مواجهه با مشکلاتی همچون تنگی نفس، درد قفسه سینه، ضربان نامنظم قلب و همین طور قرمزی پوست و تب پس از جراحی لیفت بازو، حتما با پزشک و جراح خود تماس بگیرید. 

سوالات متداول

هزینه براکیوپلاستی چقدر است؟ 
باید بگوییم که قیمت جراحی به مسائل بسیاری همچون میزان مهارت پزشک، موقعیت جغرافیایی، میزان چربی و… بستگی دارد و به همین دلیل نیز نمی توان هزینه مشخصی را برای آن ذکر کرد.  

بخیه های جراحی براکیوپلاستی به چه شکلی هستند؟
معمولا بخیه هایی که برای جراحی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند با توجه به صلاح دید پزشک و جراح به صورت های جذبی و یا غیر جذبی باشند. 

مراقبت های پیش از جراحی  براکیوپلاستی چگونه هستند؟
پیش از هر چیز باید برای مشاوره به سراغ جراح مورد نظر بروید و از لزوم و احتیاج به لیفت بازو مطمئن شوید. سعی کنید در این جلسه از انتظارات خود با جراح صحبت کنید و آن را با نتیجه معاینات او تطبیق دهید. در کنار این نیز بررسی و ارائه دقیق سوابق پزشکی شما که شامل تمامی بیماری های گذشته و حال و همین طور داروهایی که مصرف می کنید می شود مسئله مهمی است که نباید نادیده بگیرید. در بسیاری از شرایط باید مصرف داروهایی همچون آسپرین، داروهای ضدالتهاب و برخی از داروهای گیاهی را متوقف کنید. 

نکته: در کنار این نیز باید پیش از جراحی از سیگار کشیدن اجتناب کنید، چرا که این کار می تواند جریان خود در پوست شما را کاهش داده و روند بهبودی تان را نیز به مراتب کندتر کند. به خاطر داشته باشید که برای جراحی حتما یک همراه نیز داشته باشید تا بتواند در طول دوران نقاهت و همین طور روز جراحی در کنار شما بوده و از شما مراقبت کند. 

ماندگاری لیفت بازو چقدر است؟
معمولا ماندگاری آن زیاد است، اما طبیعی است که در صورت اضافه وزن زیاد و یا افزایش سن، بازوی شما به صورت طبیعی سفتی خود را از دست می دهد. بنابراین بهتر است که بعد از جراحی نیز همچنان تمرینات مقاومتی و همین طور رژیم غذایی را مدنظر داشته باشید. 

مراقبت های بعد از جراحی  چگونه است؟
اولین مسئله این است که تا مدتی بعد از جراحی، بازوهای خود را نباید از شانه بالاتر ببرید. در کنار این نیز به مدت 6 هفته بعد از جراحی باید از انجام فعالیت های سنگینی که موجب کشیدگی بازوها می شوند اجتناب نمایید. در صورت نیاز و تجویز پزشک می توانید برای جلوگیری از عفونت زخم های خود از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک استفاده کنید. بعد از گذشت چند وقت می توانید با مشورت پزشک خود انجام حرکات ورزشی را با حرکات هوازی از سر بگیرید. در کنار این نیز بهتر است که برای محو شدن جای برش ها و زخم ها تا 6 ماه بعد از جراحی از کرم های ضد آفتاب استفاده نکنید. 

دوران نقاهت جراحی به چه صورت است؟
در وهله اول، پانسمان زخم ها پس از جراحی اهمیت بسیاری دارند. امکان آن وجود دارد که در بازوهای شما لوله های کوچکی کار گذاشته شود تا خون ریزی ها و ترشحات اضافی تخلیه شوند. معمولا بعد از یک یا دو روز پس از جراحی، وضعیت شما توسط پزشک، دائما مورد بررسی قرار گرفته، پانسمان ها باز شده و سیستم زهکشی زخم نیز برداشته می شود. بعد از آن هم لازم است که تا چند هفته پس از جراحی، گن مخصوص را بپوشید تا در بهبود ورم های ناشی از جراحی موثر باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *