تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن

همه ما دوست داریم که اندامی خوش فرم و زیبا داشته باشیم. به همین دلیل هم هست که امروزه دنیای پزشکی راه های بسیاری را پیش روی افراد می گذارد تا بتوانند به اندامی که مدنظر دارند دست یابند. زیبایی و خوش فرم بودن باسن نیز معیار مهمی در زیبایی کلی اندام های بدن به حساب می آید. در نتیجه، راه های متعددی برای فرم دهی و زیبایی آن وجود دارد. تزریق چربی به باسن یکی از روش های جراحی و زیبایی باسن است که توسط دکتر احمدرضا کسایی صورت می گیرد. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با هر آنچه که باید در رابطه با تزریق چربی به باسن بدانید آشنا کنیم.

چگونگی تزریق چربی به واژن

به طور کلی باید بگوییم که تزریق چربی به باسن که به روش برزیلی نیز شناخته می شود، روش نوینی است که موجب تغییر سایز و همین طور شکل باسن، آن هم بدون نیاز به هیچ گونه پروتزی، می شود. در این جراحی، چربی های اضافه موجود در بخش های مختلفی از بدن فرد همچون شکم، پهلو، ران و… از بدن او خارج می شود به باسن تزریق می گردد. درست است که شکل و تناسب کلی بدن و باسن، تا اندازه بسیاری، ارثی و ژنتیکی خواهد بود، ولی با کمک تزریق چربی به این ناحیه، به علاوه حفظ رژیم غذایی سالم و همین طور ورزش به راحتی می توان به فرم و ظاهر جذابی از باسن دست یافت.

نحوه تزریق

این فرآیند تزریق شامل سه مرحله کلی می شود. پیش از هر چیز چربی ها از بخش های مشخص شده ای همچون شکم، ران، پهلو و… برداشته می شوند. سپس چربی های خارج شده صاف می شوند و برای آماده سازی و انتقال به باسن، خالص می گردند. بعد از آن هم انتقال چربی به بخش های خاص و مشخص شده ای از باسن صورت می گیرد. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که برای انجام این جراحی، کمترین برش بر روی باسن زده می شود که با توجه به مهارت و تجربه دکتر کسایی بعد از جراحی، قابل مشاهده نخواهند بود.

در رابطه با موضوع بیهوشی در این جراحی نیز باید بگوییم که این موضوع کاملا به شرایط فرد بستگی خواهد داشت. این یعنی ممکن است که بیهوشی و بی حسی در برخی از شرایط موضعی باشد و در برخی دیگر از مواقع نیز به صورت عمومی انجام پذیرد.

مزایا

تزریق چربی به باسن در میان سایر روش های زیبایی مربوط به این ناحیه و قسمت از بدن، مزایای مخصوص به خود را دارد. این روش با توانایی غلبه بر اثرات ژنتیک، شما را به ظاهر دلخواهتان خواهد رساند. از جمله مزایای تزریق چربی به قسمت باسن می توان به شکل دهی به مسیرهای منحنی قسمت پایینی بدن، افزایش جذابیت بدن در زمان پوشیدن انواع لباس، بهبود تعادل قسمت بالایی و پایینی بدن، دست یابی به نتیجه ای طبیعی تر از پروتز، رفع افتادگی باسن بر اساس افزایش سن، مدت زمان بهبودی و نقاهت به مراتب کمتر از پروتز، خلاص شدن از چربی های اضافی بدن و… اشاره کرد.

عوارض

جراحی تزریق چربی برای باسن، عوارض مخصوص به خود را نیز دارد. در وهله اول نمی توان انتظار ماندگاری طولانی مدت و همیشگی از این روش داشت، بلکه بنا بر صحبت های دکتر احمدرضا کسایی، این روش در صورت مراقبت های خوب و درست می تواند بین 30 تا 50 درصد و یا در شرایط ایده آل، 70 درصد ماندگاری داشته باشد. این موضوع رابطه مستقیمی با مهارت پزشک و همین طور مراقبت خود بیمار خواهد داشت.

مسئله دیگری که باید عنوان کرد احتمال بالای عفونت در این جراحی است. در واقع ایجاد عفونت بعد از جراحی تزریق چربی، یکی از دردسرهای بزرگ این روش به حساب می آید. از دیگر عوارض تزریق چربی به قسمت باسن، جمع شدن مایع در محل است. این موضوع نیز با توجه به تجویز پزشک، قابل تخلیه خواهد بود. لازم به ذکر است که پوشیدن گن های مخصوصی که پزشک تجویز می کند بعد از این جراحی می تواند احتمال چنین معضلی را کاهش دهد.

تغییرات حسی نیز از دیگر عوارض تزریق چربی به باسن است. بعد از جراحی ممکن است که اعصاب این قسمت از بدن متوقف شود و در نتیجه شما شاهد تغییرات حسی باشید. در بسیاری از شرایط می توان این معضل را موقتی دانست، اما در برخی مواقع نیز ممکن است که این موضوع برگشتی نداشته باشد.

باید این را بپذیرید که امکان عدم تقارن کامل باسن پس از تزریق نیز وجود دارد. با این حال با انتخاب یک پزشک و جراح حرفه ای و متخصص می توانید این احتمال را به حداقل برسانید. در کنار تمامی این موارد، امکان و احتمال آمبولی چربی، جای زخم و التیام ضعیف زخم، برجستگی و ناهمواری سطح باسن و… را نیز می توان از دیگر عوارض این جراحی دانست.

افراد ایده آل برای تزریق چربی به باسن

به طور کلی می توان گفت که تزریق چربی برای باسن فقط برای برخی از افراد مناسب خواهد بود. برای مثال افرادی که چربی شکم و یا پهلوی بسیاری دارند می توانند ایده آل ترین گزینه ها برای این جراحی باشند، چرا که با این کار می توانند با یک تیر دو نشان بزنند، هم از شر چربی های اضافی خود خلاص شوند و هم باسنی خوش فرم تر داشته باشند.

با این حال اگر چربی زیادی در سایر قسمت های بدن خود ندارید می توانید با مشورت با پزشک معالج و جراح خود، راه های مناسب و ایده آلی را برای فرم دهی و زیباتر کردن باسن خود پیدا کنید.

ممنوعیت های تزریق چربی به باسن

تزریق چربی برای باسن شامل محدودیت ها و ممنوعیت هایی می شود که باید از آنها مطلع باشید. افرادی که با مشکلات انعقاد خون رو به رو هستند و در نتیجه داروهای ضد انعقادی، هموفیلی و… مصرف می کنند، ممنوعیت تزریق چربی خواهند داشت. در کنار این نیز داشتن اختلالات متابولیسم چربی، عفونت حاد یا نارسایی اعضای داخلی، سابقه ترومبوز وریدهای عمقی پا و یا آمبولی ریوی، لاغری مفرط، ضعف سیستم ایمنی، بیماری عروق کرونر، اچ آی وی و… همه و همه از جمله موارد ممنوع برای تزریق چربی برای باسن خواهند بود.

مراقبت های بعد از جراحی

به دلیل حساسیت بالای ناحیه جراحی بهتر است که به مدت یک تا دو هفته بعد از جراحی از لمس و یا ضربه به این محل خودداری کنید. به همین دلیل نیز نباید تا 10 روز بعد از جراحی، به پشت بخوابید. برای تسکیل درد می توانید در 24 ساعت اول پس از جراحی از کمپرس سرد استفاده کنید. توصیه می شود که تا یک هفته بعد از جراحی از کار و ورزش سنگین نیز اجتناب نمایید.

برای بهبود سریع تر و همین طور فرم دهی بهتر باسن، باید تا 4 هفته بعد از جراحی از گن مخصوص استفاده نمایید. برای تسکین دردهای ناشی از جراحی نیز می توانید از استامینوفن و یا ژلوفن استفاده کنید و نیازی به داروهای قوی تری نخواهید داشت. در صورت مشاهده ترشحاتی از ناحیه زخم ها، کافی است که بدون هیچ گونه ماساژی، ناحیه را ضدعفونی و سپس پانسمان کنید.

سوالات متداول

آیا می توان چربی بدن فردی را به باسن فرد دیگری تزریق کرد؟

خیر، چربی فرد دیگری که به باسن شما تزریق شود بافتی زنده است و پس از انتقال به بدن شما می تواند توسط سیستم ایمنی بدنتان پس زده شود.

آیا امکان پس زدن چربی توسط بدن وجود دارد؟

بعد از تزریق چربی، ممکن است بین 30 تا 50 درصد از آن از بین برود اما گاها با مراعات بیمار ممکن است حتی 70 درصد از آن هم بماند.