بهترین روش جراحی برای لاغری چیست؟

بهترین روش جراحی برای لاغری چیست؟

بهترین روش جراحی برای لاغری چیست؟

مجری:  فرقی نمی­کند که ما اضافه وزن داشته باشی در حد افراطی یا اندک یا تناسب اندام داشته باشیم آشنایی با مباحث پزشکی جهت افزایش اطلاعات و آگاهی و داشتن اطلاعات پیش گیرانه می تواند کمک کند که سلامت خودمان را حفظ کنیم. بنابراین امیدوارم بتوانید همراه ما باشید. در خدمت آقای دکتر احمد رضا کسایی متخصص جراحی عمومی هستیم در مورد سن و سال درانجام عمل جراحی بیشتر دوستان سوال می پرسند.

دکتر: ما در نونهال و نوجوان این عمل را انجام نمی دهیم به خاطر اینکه سوء تغذیه ای که به نونهال داده می شود باعث می شود نوجوان رشدش مشکل دار شود بنابراین اگر می خواهید برای فرزندتان عمل جراحی انجام دهید از سن 18 سالگی به بعد انجام دهید در مورد نهایت سنی می گفتند 60 سال اما الان این سن بیشتر شده است اما هر چه سن بیشتر شود عوارض آن بیشتر می شود عوارض بیهوشی عوارض اعمال جراحی جای خود و عوارض این عمل هم جای خود زیرا شاید نتوانند آن را تحمل کنند و به علاوه غذای کمی که می خورند تحمل کردنش سخت تر باشد به علاوه عوارض خود عمل جراحی مثل آناستوموز که بسته به پزشک و نوع بیماری می تواند باشد اما غیر از آن عوارضی مثل آمبولی و عوارض دیگر که باید به جان بخریم و ما برای درمان چاقی باید این عوارض را برای سلامتمان بپذیریم زیرا درمان چاقی باعث افزایش طول عمر می شود اگر دو فرد هم سن باشند و یکی چاق و دیگری لاغر آن کسی که لاغر است 12 سال بیشتر عمر می کند . عوارض عمل جراحی چاقی در عوارض آپاندیس هم است امبولی در جراحی آپاندیس هم گزارش شده و خیلی هم کم نیست و حدود یک درصد می باشد که با توجه به جراحی های آپاندیس عدد کمی نیست.

مجری: یک سری اعمال جراحی دیگه هم هست که تحت عنوان بهترین جراحی چاقی در مبحث زیبایی دسته بندی می شود یک صحبتی هم در مورد انها بکنید آیا جنبه زیبایی دارد صرفا یا نه جنبه درمانی هم دارد.

دکتر: برداشتن چربی به هر روشی توسط کانولای کوچک با هر روشی که انجام  شود  به آن لیپوماتیک می گویند . لیپوماتیک برای کسانی است که عارضه چاقی ندارند  ولی یک جاهایی از بدنشان ناهنجار است مثل شکم، بازوها، پشت، پهلو بنابراین می توانند با لیپوماتیک این چربی اضافه را بردارند. اما اگر خانمی باشد که زایمان های متعدد داشته و ورزش حین زایمان نکرده اند و یا آقایانی هستند که وزن خیلی زیادی کم کردند بعد از عمل جراحی اسلیو و بای پاس این ها گوشت های افتاده و بدی دارند و در خانم ها استریا و خط هایی که روی شکمشان هست و یا ماهیچه های خیلی شل دارند باید عمل ابدومینوپلاستی انجام دهند که معمولاً هم همکارا و خود ما هم لیپوماتیک انجام می دهیم و هم ابدومینوپلاستی زیرا هم چربی ها برداشته می­شود و  هم پوست برداشته می شود هم ماهیچه ها دوخته می شود که هر سه در ابدومینوپلاستی انجام می شود.

مجری: خیلی از افراد گلایه کرده بودند درباره برگشتن این جراحی. چرا برگشت پذیر هستند؟

دکتر: این روش برگشت پذیر به اون مقدار قبل از عمل نیست. سلول­های چربی ثابت هستند اگر 5 میلیون باشند و ما 3 میلیون رو برداریم و طرف فکر کند برود و بنشیند و بخورد این 3 میلیون که برداشته می­شود هرگز برابر نمی­شود  با اون 5 میلیون اما با این حال  ممکن است یک مقدار چاق شوند اما باید ورزش کنند و مراعات کنند.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *